Bauknecht WAK 1470

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bauknecht WAK 1470 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Haafje 23-04-2014
Geschreven voor: Bauknecht WAK 1470

Wasmachine sinds 2009 in bezit. Is nu voor de zesde keer kapot (a.o. kuip vervangen, door lock vervangen, zeepbak afgedicht) Geen succes! We stappen over naar een Miele.

nniicc 25-10-2012
Geschreven voor: Bauknecht WAK 1470

Binnen een jaar foutcode F06. Servicemonteur over de vloer: niveauregelaar kapot. Binnen een half jaar, dezelfde foutcode, weer servicemonteur. Kreeg allerlei wasintructies mee. Maar eh, wat denk je nu? ik gebruik de machine echt wel hoe het moet, regelmatig kookwasje, bakjes schoonmaken.
Vanaf het begin van de aankoop van de machine erg lawaaig bij het centrifugeren. Maar op zolder merk je daar niet zoveel van. Na verhuizing gelijkvloers, wasmachine maakt klereherrie en schud flink. Niet wetende dat dit niet hoort.
Na twee jaar en een beetje was het betonnen contragewicht van de kuip afgebroken. Volgens de servicemonteur was de machine vanaf dag 1 niet goed (schroeven niet goed bevestigd) en schudden die langzaam bij beetje los en maken gaten in het beton. Gruis en toestand allover. Nieuwe contragewichten én nieuwe trommel gekregen. Daarna vertrouwde ik het geluid nog niet helemaal. Nu heb ik weer foutcode F06 voor de 3e keer. Gelukkig extra garantie bij aankoop, aangekocht. Hoop dat whirlpool coulant is, moet nog contact zoeken. Ik denk dat ik pech heb met deze machine.
Ken nog 2 gebruikers die wel uitermate tevreden zijn over dit type, stil, wast schoon, uitgestelde start werkt perfect, programma's ook. Jammer. Daar was ik dan verder wel tevreden over. Gewoon een gevalletje pech.

nniicc 06-11-2012

UPDATE
De monteur is geweest, warmteelement vervangen + niveauregelaar (voor de 4e keer). Hij besloot toch om deze te repareren ipv omruilen. Heilig van overtuigd, ja, deze kan ik gewoon maken. Nog geen week later wééér code F06. Gelukkig uitstekende service bij BCC en mag ik voor het zelfde geld een nieuwe machine uitzoeken. Maandagochtendapparaat

dhr. Dijkhuis 29-02-2012
Geschreven voor: Bauknecht WAK 1470

Wat ik in mijn vorige review nog vergeten was te vermelden is dat na enkele maanden de deur na een wasbeurt niet meer open wilde. Na ca. een week kwam er een monteur langs die met een harde klap op de zijkant van de wasmachine de deur weer open kreeg. De monteur heeft toen het slot vervangen. Dit probleem lees ik trouwens heel veel bij ook overige typen wasmachines (zie o.a. type 2470) van het merk Bauknecht. Ik raad dan ook iedereen af een Bauknecht wasmachine te kopen. Kwaliteit is namenlijk ver te zoeken.

dhr. Dijkhuis 28-02-2012
Geschreven voor: Bauknecht WAK 1470

Na twee jaar en een maand deze wasmachine bij het grove huisvuil kunnen deponeren. Betonnen contragewicht van de kuip afgebroken. Kuip zou vervangen moeten worden. Een gevalletje totalloss. E.e.a. net 1 maand na het verstrijken van de garantie periode. Volgens Whirlpool (eigenaar van Bauknecht)een grote helaas voor de consument en daar kon ik het mee doen. Geen collance en geen kwaliteit. Nu maar weer een Siemens gekocht. Dat was mijn voorgaande ook en heeft het 15 jaar zonder problemen met ons uitgehouden.

WashMaster 19-07-2012

Toch vreemd wat ik hierboven lees. Er staat hier al jaren (12 om precies te zijn) een Bauknecht WA 7341 in huis en nog nooit problemen mee gehad. Ik wil alleen maar zeggen dat e.e.a. niet met 1 ervaring af gedaan moet worden. Nu gaan we wel over op een nieuwe; de keuze is moeilijk.....Miele? Siemens? AEG?

Tido10 21-12-2010
Geschreven voor: Bauknecht WAK 1470

Zeer goede machine, eenvoudig te bedienen en veel wasprogramma's. Is zeer stil.
Ziet er ook nog eens mooi uit.

J.Pfennings 28-12-2009
Geschreven voor: Bauknecht WAK 1470

Deze fluisterstille fraai gestyleerde machine is waarschijnlijk door huisvrouwen voor huisvrouwen ontworpen. Veel programmamogelijkheden door handige combinaties te maken.
Grote trommelopening is prettig.
Goede wasresultaten. Goede prijs/kwakiteitverhouding.

trui ramerman draaijer 14-10-2009

ik heb de bauknecht wak 1470
een geweldige machine met veel luxe echt een aanrader

Bassie1975 29-03-2012

Dag Trui, ben je nog steeds zo tevreden? Ben benieuwd of de Bauknecht na langere tijd ook goed blijft.

Marc1234 03-07-2009
Geschreven voor: Bauknecht WAK 1470

Onze winkel adviseerde deze machine, nieuwste model. We hebben hem nu bijna 2 maanden en hij wast perfect. Centrifugeren is prima, hij maakt weinig lawaai.

Veel wasprogramma's en redelijk eenvoudig te bedienen. Voor ons was de uitgestelde start een must.

Zeker een aanrader!